انواع تولیدات سنگهای اونیکس

انواع تولیدات سنگهای اونیکس خوشبختانه در ایران فراوان هستند. انواع کارخانجات و تامین کننده ها در شهرهای مختلف ایران در حال تولید و تامین سنگهای اونیکس هستند. ایران یکی از بزرگترین مراکز تولید و عرضه انواع سنگهای اونیکس در دنیا است.

انواع تولیدات سنگهای اونیکس

انواع تولیدات سنگهای اونیکس

عمده فروشی سنگ مرمر دیاموند

کشورهای زیادی در حال تولید انواع سنگهای اونیکس هستند. برخی از این کشورها اصطلاحا لیدر بازار هستند. بدون شک این کشورها جزو کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در دنیا هستند و در تولیدات خود از تکنولوژی مدرن استفاده می کنند.
اما در این بین نقش ایران چیست؟ ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه چه توانایی هایی در این بازار دارد؟ آیا اایران امکان و توان رقابت با غولهای دنیا را در این عرصه دارد؟
اجازه دهید کم کم پاسخ این سوالات را بدهیم. اما قبل از آن لازم است تا کمی درباره زیرساختهای صنعت سنگهای ساختمانی به خصوص سنگها اونیکس بیشتر توضیح دهیم.
در واقع صنعت سنگهای ساختمانی در ایران پیشینه بسیار زیادی دارد. ایرانیان در گذشته به دلیل نیروی بدنی بالایی که داشتند تنها با یک چک کش سنگها را از دل کوه ها استخراج می کردند.
به مرور زمان و ورود صنعت به ایران، افراد زیادی جذب این حوزه شدند و اقدام به تولید انواع سنگهای ساختمانی کردند. خوشبختانه، این کشور تنوع بالایی از سنگهای مختلف ساختمانی را دارد. معادن مختلف سنگهای ساختمانی در ایران به مرور زمان بازگشایی شد و افراد زیادی در این بازار جذب کار در معادن شدند.

خانواده سنگهای اونیکس در ایران

خریدار سنگ مرمر پرنسس

قبلا نیز اشاره کردیم که معادن فراوانی از سنگهای اونیکس در ایران هستند. این معادن در رنگها و کیفیتهای مختلفی انواع سنگهای اونیکس را استخراج می کنند.
ایران یکی از بزگترین تامین کنندگان سنگهای اونیکس در خاورمیانه است. درست است امکانات کافی برای استخراج خوب در کشور نیست. اما تنوع سنگها این ایراد را پوشش داده است.
خوشبختانه، اونیکس ایرانی بسیار مورد پذیرش کشورهای همسایه و همچنین مشتریان داخلی است. به همین دلیل در این بازار سفارش همیشه هست.
البته بگذریم از سفارشاتی که امکان تولید در ایران را نداریم. اما اغلب این سفارشات قابل تامین و تولید است. بخش کوچکی از فروش سنگهای اونیکس نیز مربوط به بازار داخل است.
معمولا در ایران این سنگها برای پروژه های لوکس به کار می رود. بعلاوه، کشورهای زیادی در دنیا تمایل به واردات سنگهای اونیکس از ایران دارند که به دلایل تحریم ها این کار را انجام نمی دهند. به هر حال تمام تلاش همکاران ما در این صنعت در ایران ارائه بهترین محصولات سنگ اونیکس در بازار است.

انواع مشتریان سنگهای اونیکس

معرفی انواع سنگهای مرمر ایرانی

در سراسر دنیا می توان خریداران سنگهای اونیکس را پیدا کرد. زیرا این سنگ جزو سنگهایی است که به دلیل تنوع بالایی که دارد همه سلیقه ها را برای خرید این سنگ می توان راضی کرد.
برای مثال کشورهای شرق آسیا علاقه زیادی به سنگهای اونیکس آبی، سبز و صورتی دارند. اما کشورهای اروپایی بیشتر سفید، کرم، لیمویی و پرتقالی را می پسندند.
مردم کشورهای خاورمیانه نیز بیشتر رومانسی، پرنسس، دیاموند و بلک رز را می پسندند. بازرگانی سنگ شگفت انگیز تمام سلیقه ها را می شناسد و مطابق با نیازهای خریداران خود سنگهای اونیکس را تولید و به بازار عرضه می کند.

نقش ایران در بازار جهانی سنگهای اونیکس

انواع تولیدات سنگهای اونیکس

به جرات می توان گفت ایران یک غول در دنیای سنگهای ساختمانی در دنیا نیست. باید واقعیت را پذیرفت. متاسفانه تحریم ها بسیاری از شرایط رقابتی ایران را گرفته است و به شدت گلوی اقتصاد ما را فشرده است.
درست است ما را به طور کامل خفه نکرده است اما تقریبا از بازی کنار گذاشته است. در بسیاری از موارد از نظر قیمت به هیچ وجه امکان رقابت با کشورهای قدرتمند را در این بازار نداریم.
تقریبا می توان بخش بسیار کوچکی از بازارهای جهانی در اختیار ایران است. آمارها نشان می دهد در ۵ سال اخیر ما افول شدیدی را تجربه کردیم. بعلاوه، ویروس کرونا نیز تاثیری فوق العاده منفی روی تمام اقتصاد ایران داشت. حداقل برای بازگشت با جایگاه سابقی که در بازارهای جهانی داشتیم نیازمند یک همت و اتحاد ملی هستیم.
یک دست صدا ندارد. تمام همکارانم در این صنف باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم با یک برنامه دقیق و مدون جبران مافات کنیم. در این راستا دولت نیز باید بیش از پیش از این صنف حمایتهای لازم را داشته باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما