سایت خرید سنگ مرمریت جیرفت مرغوب

سنگ مرمریت جیرفت یکی از انواع مرغوب از سنگهای تولیدی در ایران می باشد. این سنگ با توجه به مرغوبیت زیادی که دارد به بسیاری از کشورهای جهان نیز صادر می شود. سنگ مرمریت در حال حاضر از محبوبیت زیادی برخوردار است.

سایت خرید سنگ مرمریت جیرفت مرغوب

مطالب مفید درباره معادن سنگ مرمریت جیرفت

مطالب مفید درباره معادن سنگ مرمریت جیرفت معدن سنگ جیرفت یکی از بزرگترین معادن سنگ در کشور است. به طور کلی می توان گفت، استفاده از سنگهای مرمریت علاوه بر اینکه بر میزان مقاومت ساختمان شما می افزاید، بر زیبایی ساختمان نیز اثر ویژه ای دارد.

سنگ مرمریت از دیرباز در بناهای روم و یونان مورد استفاده قرار داشته است. ظاهر منحصر به فرد آن که شامل موجهایی با طرح های مختلف و بعضا به رنگهای متنوع و زیبا می باشد. به همین خاطر استفاده از این سنگ با توجه به طیف سلیقه های مختلف، بسیار مناسب می باشد.

این سنگ نسبت به سنگ تراورتن، ساختار آهکی تری دارد و به همین دلیل استفاده از سنگ مرمریت در فضاهایی که رطوبت زیاد دارند، مناسب نمی باشد. وزن سنگ مرمریت تقریبا ۲۵۶۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. این سنگ از لحاظ مقاومت و پایایی بالاتر از تراورتن و پایین تر از گرانیت قرار دارد.

سنگ مرمریت اگرچه از میزان مقاومت بالایی برخوردار است اما در مقابل اسید آسیب پذیر می باشد. همچنین با توجه به حساسیت این سنگ در برابر رطوبت، استفاده از آن در فضاهای باز توصیه نمی شود. یکی دیگر از نکات مهم محافظت پشت سنگ در برابر رطوبت و نیز پاک کردن آلودگیها از روی سطح سنگ مرمریت می باشد که باید به آن توجه شود.

دسته بندی سنگ مرمریت در ایران

دسته بندی سنگ مرمریت در ایران انواع مرمریت جیرفت در بازار موجود می باشد. انواع گوناگونی از این سنگ با درجات کیفی متفاوتی از سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو عرضه می شوند. همچنین نوع صادراتی سنگ مرمریت در این رده بندی های قرار داشته که هر کدام از اینها با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند.

به طور کلی موارد متعددی در تعیین قیمت نهایی سنگ مرمریت اثرگذار است. از جمله این موارد می توان به ابعاد این سنگها اشاره کرد. در واقع به هر میزان که این سنگها از اندازه های بزرگتری برخوردار باشند در نتیجه قیمت آنها نیز بالاتر می رود.

به طور کلی برخی از مهمترین سنگ های مرمریت تولید شده در ایران عبارتند از:

  • سنگ مرمریت جیرفت
  • سنگ مرمریت هرسین
  • سنگ مرمریت خوی
  • سنگ مرمریت کاشمر
  • سنگ مرمریت آباده
  • سنگ مرمریت گلدن بلک
  • سنگ مرمریت پر طاووسی

با همه اینها می توان گفت همه این نوع سنگها از مرغوبیت خوبی برخوردار بوده اما به جرات می توان گفت سنگ مرمریت جیرفت از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما