فرآوری اونیکس در شمس آباد

فرآوری اونیکس در شمس آباد شاید موضوع جالبی برای خریداران این سنگ باشد. همانطور که می دانید شهرک صنعتی شمس آباد یکی از مراکز معروف صنعتی در ایران است.

فرآوری اونیکس در شمس آباد

فرآوری اونیکس در شمس آباد

فرآوری اونیکس در شمس آباد

صنعت سنگ در روزگاری نه چندان دور رونق گسترده ای در شهرک صنعتی شمس آباد داشت. طبیعتا، اتفاقاتی در بازار افتاد که منجر شد موتور کارخانجات زیادی در این شهرک خاموش شود.
در این بخش ما قصد نداریم آن اتفاقات را مرور کنیم. بلکه می خواهیم کمی درباره تولید انواع اونیکس در شمس آباد توضیح دهیم. معمولا کارخانجات کوچکی در شمس آباد در حال تولید انواع سنگهای اونیکس هستند.
شاید تعداد این کارخانجات به سختی بیشتر از ۱۵ کارخانه باشد. اما نسبت به صنایع سنگبری در اصفهان در محدوده کوچکتری تولید می کنند.

 برش سنگ ساختمانی اونیکس

فرآوری اونیکس در شمس آباد

روش استخراج سنگ اونیکس ساختمانی به کمک سیم برش می باشد. سنگ اونیکس که جز سنگهای طبیعی است به صورت کوپ به کارخانه فرستاده می شود. ابعاد سنگ اونیکس بر اساس سفارش مشتری برش داده می شود.
در مرحله برش، سنگ باید سطح سالمی داشته باشد. در زمان برش هر چقدر لغزش سنگ روی ریل برش کمتر باشد سنگ دقیق تر برش می خورد. نوع برش قطعا روی ضخامت سنگ نیز اثر گذار خواهد بود.

سابیدن سنگ ساختمانی اونیکس

فرآوری اونیکس در شمس آباد

عملیات ساب باعث صیقلی تر شدن و دادن لطافت به سنگ می شود. ساب پس از پرشدن منافذ انجام می شود. اسلب پیش ساب می شود این کار به جای کالیبر صورت می گیرد.
دستگاه کالیبره دارای تعدادی هد است که دربرگیرنده ۲، ۳، ۴ کله  مخصوص کالیبر اسلب می باشد. پیش ساب اسلب نرم بین دو تا شش کله دارد. عملیات ساب توسط دستگاه هایی با لقمه های زیر شروع می شود مرحله به مرحله تداوم یافته تا به لقمه های نرمتر منجر شود.

رزین کاری سنگهای اونیکس

سنگ اونیکس از کجا بخرم

جهت پر کردن منافذ سنگ و ایجاد استحکام و فزونی کیفیت به کار می رود که توسط کاردک روی سنگ می زنند. انواع رزین عبارتند از پلی استر شفاف رنگی بی رنگ و اپوکسی، رزین اپوکسی جهت فرآوری بهتر روی سنگ انجام می شود.
رزین اپوکسی دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر رزین ها می باشد. در برابر نور خورشید زرد نمی شود و دارای نفوذ پذیری بیشتری در سنگ خواهد بود.

خرید سنگ اونیکس در شمس آباد

تولید سنگ مرمر در اصفهان

موضوع خرید انواع اونیکس در نه تنها شمس آباد بلکه هر جای دیگری نیاز به توضیحات فراوانی دارد. حتما این موضوع را در مطالب دیگری به صورت کامل توضیح می دهیم. اما در ایران کمتر کارخانه ای وجود دارد که انواع سنگهای اونیکس را بریده و فرآوری کند.
مجموعه ما یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع سنگ مرمر صورتی، آبی، نباتی، سبز و پرتقالی در ایران است. لطفا برای استعلام قیمت و ثبت سفارش با دپارتمان فروش مجموعه ما تماس بگیرید.

3

  1. چند متر اونیکس نباتی برای پشت ال سی دی نیاز داریم.
    کجا باید خدمت برسیم؟

  2. مطلب شما رو مطالعه کردم. خیلی با حوصله نوشته شده بود و تصاویر زیبایی نیز داشت.
    اگر ممکنه در خصوص استخراج و معادن این سنگها نیز توضیح دهید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما