قیمت صادراتی سنگ تراورتن آتشکوه درجه یک

 سنگ تراورتن آتشکوه یکی از معروف ترین و زیباترین و باکیفیت ترین تراورتن های سفید رنگ در دنیا و در ایران می باشد. از این تراورتنها به عنوان سنگ در نمای ساختمانها نیز استفاده می کنند.

 در کشور ما سنگ های تراورتن به دلیل کیفیت خیلی بالا به کشورهای دیگر نیز صادر می شوند. قیمت این سنگها به نسبت کشورهای دیگر خیلی متناسب است و در کشورهای دیگر طرفداران زیادی دارد. از این رو به صورت عمده به این کشورها صادر می گردد. 

قیمت صادراتی سنگ تراورتن آتشکوه درجه یک

دلایل رونق استفاده سنگ تراورتن آتشکوه

دلایل رونق استفاده سنگ تراورتن آتشکوهدلایل رونق استفاده از سنگ تراورتن آتشکوه قیمت مناسب آن است و این قیمت سنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • این قیمت بستگی به رنگ سنگ است ، به این معنی که هر چقدر رنگ سنگ روشن تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. 
  •  هر چقدر هاله های موجود در سنگ منظم تر و کمتر باشند قیمت سنگ نیز بالاتر است.
  • همچنین بستگی به ابعاد سنگ و برش های آن نیز دارد، یعنی هر چقدر ابعاد آن بیشتر و برش های ان دقیق تر باشد قیمت آن هم بیشتر است. 
  • کیفیت سنگ نیز بر قیمت ان بسیار موثر است. 

نکات خواندنی درباره سنگ تراورتن آتشکوه

نکات خواندنی درباره سنگ تراورتن آتشکوهمعدن سنگ آتشکوه در استان مرکزی و و در شهر نیمور محلات واقع شده است. در این معدن سالانه ۵۰۰ هزار تن سنگ استخراج می شود و بر اقتصاد کشور خیلی تاثیر می گذارد و باعث شده است افراد زیادی نیز مشغول به کار شوند. 

سنگ های تراورتن آتشکوه چندین نوع دارد که عبارتند از:

  • سنگ های تراورتن آتشکوه که بی موج است. 
  • سنگ تراورتن آتشکوه اسلب می باشد.
  • سنگ دیگر تراورتن آتشکوه موج دار است. 

 سنگ تراورتن آتشکوه  دارای تراکم بالا و ساب پذیر می باشند. که به دو صورت موج دار وبی موج می باشد. بنابراین اگر مثلا به صورت موج های نامنظمی باشد این موج های نامنظم برش داده می شوند و به صورت منظمی در می آیند.

موارد استفاده دیگر سنگ تراورتن آتشکوه موج دار که بیشتر در نماهای مدرن استفاده می شود و همچنین از سنگ تراورتن بی موج آتشکوه در نماهای رومی و کلاسیک نیز معمولا استفاده می شود.

سنگ های تراورتن در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند مانند، سطوح کف در ساختمان های مسکونی و اداری و به عنوان روکش ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرند. 

رنگ سنگ تراورتن آتشکوه به رنگ کرم و بژ است و به همین دلیل رنگ مناسب برای کف سطوح مناسب است و کیفیت ان بسیار عالی است و همچنین استحکام و مقاومت ان نیز بالا می باشد. و در برابر سرما و گرما نیز مناسب است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما