بزرگترین تولیدی سنگ مرمریت ارسنجان پرطاووسی

سنگ مرمریت ارسنجان با نام سنگ پر طاووسی نیز شناخته می شود. دلیل این نام گذاری این است که این سنگ رنگ صورتی و یا خاکستری و … دارد و رگه هایی که روی این سنگ دیده می شود مثل پر طاووس است. رگه های موجود در سنگ مرمریت فسیل حیوانات است. سنگ های مرمریت ارسنجان بر اثر رسوب طی سالیان دراز تولید شده اند و به شکل سنگ های امروزی در آمده اند.

بزرگترین تولیدی سنگ مرمریت ارسنجان پرطاووسی

مطالب مفید درباره سنگ مرمریت ارسنجان پرطاووسی

مطالب مفید درباره سنگ مرمریت ارسنجان پرطاووسیمرمریت پرطاووسی ارسنجان در نماهای داخلی ساختمان کاربرد های فراوانی دارد این سنگ هم کیفیت بالایی دارد و در کنار کیفیت بالا قیمت نسبتا پایینی نیز دارد، از این سنگ در همه جای ساختمان می توان استفاده کرد مانند راهرو، کف اتاقها، آشپزخانه و … . این سنگ به دلیل داشتن رنگ روشن فضاهای داخلی ساختمان را بزرگتر و دلباز تر نشان می دهد و چون در برابر گرما و رطوبت مقاوم است در آشپزخانه ها خیلی استفاده می شود. رنگ این نوع سنگ مرمریت متفاوت و متغیر است اما اغلب سنگ های مرمریت ارسنجان بژ رنگ هستند، رنگ های دیگر سنگ مرمریت عبارتند از خاکستری، صورتی، کرم، استخوانی و … .

معدن سنگ مرمریت ارسنجان در نزدیکی شهر ارسنجان در استان فارس واقع شده است. مرمریت پر طاووسی از این معادن استخراج می شود و سپس به کمک دستگاه های خاص بریده می شود و به سایزی در می آید که قابل حمل و نقل باشد.

سنگ مرمریت دارای ناهمواریهایی است که در واقع فسیل حیوانات است که در طول سالیان داخل سنگ مانده است، وجود فسیل و کیفیت سنگ رابطه ی عکس دارند و هر چه تعداد فسیلها بیشتر باشد، کیفیت کمتر است، این مورد مستقیما روی قیمت تاثیر دارد.

نکته ی موثر دیگر در مورد کیفیت سنگها ضخامت آنها است هر چه ضخامت سنگ های مرمریت ارسنجان بیشتر باشد مقاومت و کیفیت سنگها بهتر است.

انواع مدل های سنگ مرمریت ارسنجان

انواع مدل های سنگ مرمریت ارسنجانانواع سنگ مرمریت ارسنجان از سه نظر مورد ارزیابی قرار می گیرند: 

۱. از نظر رنگ: هر چه رنگ سنگ مرمریت ارسنجان روشن تر باشد کیفیت و قیمت آن بالاتر می رود. البته رگه های سنگ نیز هر چه کمتر باشند سنگ از نظر کیفیت بهتر است‌.

۲. وجود فسیل داخل سنگها: فسیل های موجود در سنگ مرمریت ارسنجان جزئی جدایی ناپذیر از این سنگ هستند اما هر چه تعداد فسیل در این سنگها کمتر باشد، سنگ کیفیت بهتری دارد.

۳. از نظر کیفیت تولید: تولید کنندگان مختلف سنگ ارسنجان با توجه به روش تولید سنگ کیفیت های مختلفی از سنگ را ارائه می دهند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما