تجارت سنگهای اونیکس ساختمانی

تجارت سنگهای اونیکس ساختمانی قطعا می تواند یک تجارت بزرگ برای ایران باشد. این سنگ فارغ از ارزشهای معنوی که دارد ارزشهای ریالی زیادی نیز دارد. زیرا این سنگها گرانترین سنگهای موجود در بازار هستند.

تجارت سنگهای اونیکس ساختمانی

تجارت سنگهای اونیکس ساختمانی

تجارت سنگهای اونیکس ساختمانی

تجارت سنگهای ساختمانی پیشینه طولانی در ایران و دنیا دارد. به این دلیل که این سنگها یکی از مهمترین مواد اولیه برای ساخت و سازها هستند. از گذشته تاکنون کشور ما یکی از مهمترین تولید کنندگان انواع سنگهای ساختمانی مرمریت، تراورتن، گرانیت و مرمر (اونیکس) بوده است.
ابران دارای معادن فراوان سنگهای اونیکس با کیفیتهای مختلف است. تنوع بی نظیری در میان سنگهای اونیکس در ایران وجود دارد. همین تنوع در کیفیت و قیمت باعث شده است تا مشتریان زیادی در صدد خرید این سنگها باشند. با گسترش روابط تجاری ایران و چین، این کشور یکی از بزرگترین خریداران سنگهای اونیکس ایران است.
البته سنگهای اونیکس ایران حتی تاچند سال قبل به امریکا و کانادا نیز ارسال می شد. متاسفانه با اوج گرفتن تحریمهای ظالمانه امریکا این مسیرها به مرور زمان مسدود شدند.

تجارت سنگهای اونیکس در قاره آسیا

تجارت سنگهای اونیکس ساختمانی

قاره کهن آسیا در عصر جدید، کشورهای ثروتمند زیادی را در دل خود جای داده است. کشورهایی نظیر چین، ژاپن، کره جنوبی، امارات، کویت، عمان، عربستان و قطر تنها بخشی از این کشورها هستند.
حتما می دانید که همزمان با افول ریال در کشورمان ارز رایج در این کشورها به بالاترین حد خود رسیده است. این موضوع مشکلات زیادی را برای معیشت مردم ایران ایجاد کرده است.
اما از طرف دیگر صادرات کالاهای ایرانی را به این کشورها پرسودتر کرده است. سنگهای اونیکس یکی از مواد اولیه لوکس در بناهای این کشورها است. به خصوص کشورهای عربی خلیجی در این مورد بسیار واردات دارند و هزینه های زیادی می کنند.

خرید و فروش سنگهای اونیکس در ایران

تجارت سنگهای اونیکس ساختمانی

در سالهای اخیر به دلیل تورم بالای موجود در کشور مردم قدرت خرید زیادی برای تهیه این سنگها ندارند. بنابراین تولیدکنندگان این سنگها دل به صادرات آنها بسته اند.
صادرات این سنگها معمولا به صورت اسلب و کوپ انجام می شود. قبلا هم گفتیم که چینی ها از خریداران جدی این سنگها هستند. اما اعراب خلیجی و کشورهای حوزه CIS را نیز نباید فراموش کنیم.
روسیه نیز به عنوان یک کشور ثروتمند که در همسایگی ایران است در لیست خریداران سنگهای اونیکس ایران است. معامله با روسها به هیچ وجه کار ساده ای نیست و نیازمند تجربه و تسلط کافی بر بازار و موضوعات تجاری است.

تاثیر تحریم ها بر صادرات سنگهای اونیکس

تجارت سنگهای اونیکس ساختمانی

شخصا به هیچ وجه دوست ندارم راجع به این موضوع بنویسم. زیرا معتقدم که این موضوع ضربه سهمگینی به ایران عزیز وارد کرده است. واقعا نوشتن برایم خیلی سخت است.
تمام اقتصاد کشور دچار آسیب های فراوانی شد. اما این موضوع تبدیل به برگ برنده کشورهای همسایه ما شد. آنها از این فرصت استفاده کردند و با کشورهای دیگر ارتباط تجاری برقرار کردند.
انتقال پول بزرگترین مشکل تاجران ایرانی شد. خوشبختانه، راهکارهای زیادی برای حل این مشکلات امروز وجود دارد. فراموش نمی کنیم که این موضوع تا چه حد به این کشور آسیب رساند.

16

  1. در مورد فوت کوزه گری در تجارت سنگ اونیکس با کشورهای حوزه خلیج فارس توضیح می دهید ، لطفا؟

    • اطلاعات زیادی در طی چند ماه اخیر راجع به این سنگها منتشر کردیم. حتما این مطالب را مطالعه کنید.

  2. ما هم امیدوار هستیم این تحریم ها هر چه ودتر دست از سر این ملت مظلوم بر دارند.

  3. تاثیر این تحریم ها روی زندگی مردم را به خوبی توضیح ندادید.
    این موضوع زوایای پیدا و پنهان زیادی دارد.

  4. یکی از سخت ترین اتفاقات صادراتی نقل و انتقال پول هست. این که مشتری خارجی به شما اعتماد کند و پول برند برای شمایی که تحریم هستید.

  5. خیلی منتظر هستیم تا شما بیشتر درباره صادرات کوپ این سنگها مطلب تهیه کنید.
    از خواندن مطالب شما لذت می برم.
    پیروز باشید.

    • سپاس از لطف شما. در تلاش هستیم با هر چه زودتر درباره کوپ انواع سنگهای مرمر نیز مطالبی را منتشر کنیم.

  6. شما از کارخانه ها و تولید کنندگان خارجی هم میتونید سنگهای اونیکس وارد کنید؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما