صادرات انواع سنگ تراورتن سفید ایرانی

سنگ تراورتن سفید ایرانی را به جرات می توان یکی از بهترین انواع سنگ های ساختمانی در جهان دانست. صادرات این نوع سنگ ساختمانی به دلیل ویژگی های ظاهری و مکانیکی بسیار خوبی که دارد، از موفقیت های چشمگیری برخوردار بوده است.

صادرات انواع سنگ تراورتن سفید ایرانی

سنگ تراورتن چیست؟

سنگ تراورتن چیست؟همانطور که می دانید انواع سنگ یکی از پر کاربردترین انواع مصالح ساختمانی هستند. عمده کاربری سنگها در نماسازی های داخلی و خارجی ساختمان های مسکونی و تجاری است. یکی از بهترین انواع سنگ برای این اهداف سنگ تراورتن است. سنگ تراورتن نوعی سنگ تزیینی است که در گروه سنگ های آهکی متخلخل دسته بندی می شود.

منشا پیدایش این نوع سنگها رسوبات چشمه های آب گرم هستند که حفره های روی این سنگ نیز ناشی از گاز های محبوس در آب گرم است. در مجموعه سنگ های تراورتن تنوع رنگ و الگوی طرح بسیار زیاد است. همین مسئله باعث شده تا این نوع سنگ نما از بهترین گزینه های انتخابی برای نماسازی های شیک در ساختمان های مجلل به شمار رود.

یکی از موضوعاتی که باعث دسته بندی مجموعه سنگ های تراورتن است نوع رنگ این سنگها می باشد که عبارتند از:

  • قرمز
  • لیمویی
  • سیلور
  • گردویی
  • سفید
  • کرم
  • بژ

البته این نوع سنگها بر اساس طرح موج دار و بدون موج نیز دسته بندیهایی دارند. بهترین سنگ تراورتن در بازار امروز به دلیل کیفیت بالایی دارد بیشتر به جهت صادرات در دسترس هستند. این نوع سنگها را با عنوان سنگ های آنتیک ارزان قیمت نیز می شناسند.

از مهمترین دلایلی که باعث شده است از این سنگ در بخش های مختلف ساختمان سازی استفاده های زیادی شود این است که:

  1. مقاومت خوبی در برابر شرایط جوی مختلف دارد.
  2. برش این سنگها آسان است.
  3. صیقل پذیری بسیار بالایی دارند.
  4. زیبایی ظاهری آنها جذابیت ویژه ای دارد.
  5. به دلیل تخلخل در سنگ به خوبی به ملات می چسبد.
  6. در شرایط جوی مختلف ثبات رنگ دارد.

مشخصات فنی سنگ تراورتن سفید

مشخصات فنی سنگ تراورتن سفیداز مهمترین موضوعاتی که در زمینه سنگ های ساختمانی مورد توجه قرار می گیرد مشخصات فنی این سنگ های می باشد که به نوعی نشان دهنده کیفیت آنها به جهت استفاده درست در بخش های مختلف ساختمان می باشد. با کمک مشخصات فنی تصمیمات نهایی برای محل استفاده این سنگها اخذ می شود. این محلها عموما عبارتند از:

  • کف ساختمان
  • دیوار های داخلی و خارجی ساختمان
  • محوطه های بیرونی
  • استفاده به عنوان قرنیز
  • استفاده در راه پله ها

برای هر یک از انواع سنگ های ساختمانی مشخصات فنی از سمت تولید کننده ارائه می شود که شامل این این اطلاعات ی باشد:

  1. ضریب جذب وزنی حداکثر
  2. وزن مخصوص حداقل
  3. تنش فشاری حداقل
  4. تنش کششی حداقل
  5. استحکام سایشی

در برگه مشخصات فنی هر یک از انواع سنگها مانند سنگ تراورتن سفید اعدادی برای این مشخصات تعیین شده است که بر اساس آن محل کاربری سنگ مشخص می شود. در نظر داشته باشید که اگر تراورتن سفید یکنواخت باشد، همچنین دارای رگچه های رنگی و نیز خلل و فرج یکدست باشد، از مرغوبیت بسیار خوبی برخوردار است.

از ویژگیها و مشخصات فنی و مکانیکی خوبی که یک سنگ ساختمانی باید داشته باشد این است که حداقل تنش فشاری ۱۵۰ کیلوگرم بر سانتی متر را به راحتی تحمل کند. البته اگرچه ضریب جذب آب پایین این سنگها نیز از نقاط قوت آنها به شمار می رود.

1

  1. این سنگ مقاومت بسیار بالای دارد به همین خاطر من این سنگ را انتخاب کردم

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما