فرآیند صادرات سنگهای مرمر

فرآیند صادرات سنگهای مرمر می تواند برای برخی از کشورها بسیار ساده باشد. اما برخلاف آن نیز صادق است. در این مطلب قصد داریم به این فرآیند بیشتر بپردازیم. البته این موضوع، شامل جزئیات مختلفی است که پرداختن به همه آنها در این مطلب ممکن نیست.

فرآیند صادرات سنگهای مرمر

فرآیند صادرات سنگهای مرمر

پنج سنگ مرمر پرطرفدار ایرانی

در اقتصاد بیمار ایران موضوع صادرات یکی از موضوعات بسیار جذاب است. راجع به صادرات سنگهای ساختمانی موضوعات زیادی در وبسایت ما قرار گرفته است.
امیدوار هستیم تا این مطالب را مطالعه و بررسی کنید. همانطور که می دانید صادرات مزایای زیادی دارد. مهم نیست چه کالایی را صادرات می کنید. همیشه در کنار این مزایا، مسائلی نیز وجود دارد.
از مهمترین موارد می توان به موضوع نقل و انتقال پول اشاره کرد. متاسفانه تحریم ها باعث بروز مشکلات زیادی برای تجار در بازارهای مختلف شده است. یکی از موضوعات مهم دیگر افزایش شدید کرایه های حمل دریایی است. البته موارد زیادی در پروسه صادراتی نقش دارند که اگر در این بخش فعالیت دارید به خوبی اشراف دارید.

نقل و انتقال پول در فرآیند صادرات

فرآیند صادرات سنگهای مرمر

حتما موضوعات زیادی راجع به نقل و انتقال پول به ایران در بازارهای صادراتی شنیده اید. همین موضوع تاکنون باعث شده است تا ما مشکلات زیادی را داشته باشیم.
بعلاوه، مشتریان زیادی را نیز از دست بدهیم. بسیاری از مشتریان به دنبال پرداخت به روش ال سی (LC) یا اسناد اعتباری بانکی هستند. برخی دیگر به هیچ وجه حاضر به پرداخت مبلغ پیش پرداخت نیستند.
گروهی دیگر حاضر نمی شوند تا به حسابهای صرافی پول ارسال کنند. این موارد تنها بخش کوچکی از مسائل انتقال پول هست. بسیرای از دوستان معتقدند این مشکلات، همه از طریق صرافی قابل حل و فصل هستند. حال شما چه نظری دارید؟ لطفا در بخش کامنتها نظرات خود را ثبت کنید.

حمل و نقل صادراتی سنگهای مرمر

فرآیند صادرات سنگهای مرمر

بالا رفتن کرایه حمل بار از بندرعباس به پورت های دیگر یکی دیگر از مسائل مهم صادرکنندگان است. حمل و نقل جاده ای (ترانزیت) هم کرایه های بالایی دارد. شاید حمل و نقل جاده ای در ایران کمی ارزان باشد.
اما با این افزایش قیمت سوخت در ایران این ویژگی کم کم در حال از بین رفتن است. بسیاری از شرکتهای حمل و نقل ترانزیتی دیگر با ریال ایران کار نمی کنند بلکه به دلار به مشتریان قیمت می دهند.
طبیعتا، این موضوعات باعث می شود تا قیمتهای ما نیز از حالت رقابتی خارج شوند. متاسفانه در سالهای اخیر شاهد اعتصابات مرتب رانندگان نیز هستیم. همین موضوع که برای افزایش قیمت حمل است نیز روی قیمتها تاثیر دارد.

بسته بندی سنگهای صادراتی

فرآیند صادرات سنگهای مرمر

برای بسته بندی اسلب از خرک و بسته بندی تایل از پالت چوبی استفاده می شود. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا فقط بسته بندی را همراه با نایلون و تسمه پذیرش می کنند.
گمرک برخی از کشورهای دگیر نیز فقط صندوق های چوبی را پذیرش می کنند. در غیر این صورت بار را آزاد نمی کنند. حتما در این موارد با مشتریان خودتان هماهنگ باشید.
برخی از کشورها حتی به نوع پالت چوبی نیز حساسیت نشان می دهد. باید سایز سنگها روی پالت چوبی با رنگ قرمز نوشته شده باشد. البته آلمان یکی از سخت گیرترین کشورهای اتحادیه اروپا است.

26

    • انواع سنگهای مرمر آبی، سبز، صورتی، سفید، نباتی، پرتقالی و عسلی را تولید و عرضه می کنیم. کارخانه ما در شهرک صنعتی محمودآباد در استان اصفهان است.

  1. ما همکار شما هستیم. بسیار موضوع خوبی را توضیح دادید. البته مشکلات بیشتری سر راه قرار دارد.

    • کاملا درست می فرمایید. این موضوع بیش از حد نکات دارد. سعی می کنیم تا در مطالب آینده باز هم بخشهای مختلف صادرات سنگهای مرمر را توضیح دهیم.

    • لطفا فرم همکاری را تکمیل و ارسال کنید.
      همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند.

  2. چرا سنگهای مرمر افغانستان در ایران موجود هست؟
    اما گرانیت هندی را نمی توان پیدا کرد؟

  3. بنده واقعا در جریان مشکلات صادراتی شما نبودم ، فقط فکر میکردم از صادرات شما فقط پول پارو میکنید ، نمیدونستم درگیر این همه معظل هستید…خدا قوت

    • بله از پالتهای فلزی نیز استفاده می شود. همه این موارد به نظرات مشتریان بستگی داره.

  4. امکان داره شما از طریق بانکی پول رو ارسال کنید و در نهایت از اون طرف بگن که ما پولی دریافت نکردیم و یا اسناد بانکی گم شد؟؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما