قیمت تعاونی سنگهای اونیکس ساختمانی

قیمت تعاونی سنگهای اونیکس ساختمانی را در بازار می توان پیدا کرد؟ این سوالی است که بسیاری از خریداران سنگهای اونیکس از ما می پرسند. به نظر شما با توجه به شرایط بازار می توان سنگهای اونیکس را با قیمت تعاونی خریداری کرد؟

قیمت تعاونی سنگهای اونیکس ساختمانی

قیمت تعاونی سنگهای اونیکس ساختمانی

قیمت تعاونی سنگهای اونیکس ساختمانی

در پاسخ به این سوال شاید عده ای از شما بگویید بله می توان پیدا کرد. اما گروهی بگویید هرگز نمی توان این سنگها را با این قیمت در بازار پیدا کرد. قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم اجازه دهید تا چند فاکتور بسیار مهم و تاثیرگذار بر قیمت سنگهای اونیکس را بررسی کنیم.
بعد از بررسی این فاکتورها می توان پاسخ مناسبی به این سوال داد. این عوامل عبارتند از:
● میزان تورم در کشور
● نوسانات نرخ ارز
● هزینه های انرژی
● دستمزد کارگران
● کرایه حمل بار
● هزینه های تولید
● مالیات
بعد از بررسی این شرایط به دیدگاه بهتری می رسیم. در نتیجه می توانیم در مورد سوال ابتدای بحثمان نظر دهیم. به هر حال این عوامل به شدت روی قیمت نهایی سنگها تاثیرگذار هستند. کنترل بسیاری از این آیتمها نیز در دست ما نیست.

قیمت کارخانه سنگهای اونیکس ساختمانی

قیمت تعاونی سنگهای اونیکس ساختمانی

با توجه به مطالبی که گفته شد با فاکتورهای مهم و اساسی قیمت سنگهای اونیکس در ایران آشنا شدیم. استخراج سنگهای اونیکس نیز با مشکلات خاص خودش، یکی دیگر از آیتمهای موثر روی قیمت این سنگها است.
در واقع ویژگی خاص سنگهای اونیکس عبور نور از داخل این سنگها است. هیچ سنگ دیگری در بازار در میان سنگهای ساختمانی این ویژگی را ندارد. قیمت سنگهای اونیکس در بازار از متری ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان شروع می شود و تا متری ۷ میلیون تومان موجود است. اختلاف قیمت این سنگها مربوط به:
● معدن سنگ اونیکس
● سورت سنگ
● رنگ سنگ اونیکس
● ابعاد سنگ
● ضخامت سنگ
است. شاید در بین سنگهای مرمریت سنگهای خاص و زیبایی نیز وجود داشته باشد که از نظر زیبایی چیزی از سنگهای اونیکس کم ندارد. ولی قیمت سنگهای مرمریت به مرابت کمتر از سنگهای اونیکس است و اصلا قابل مقایسه نیست.

قیمت واردات و صادرات سنگهای اونیکس

قیمت تعاونی سنگهای اونیکس ساختمانی

اما اجازه دهید تا قیمت سنگهای اونیکس را در بازارهای جهانی نیز بررسی کنیم. با توجه به اینکه کشورهای دیگری نیز به غیر از ایران در حال استخراج و تولید سنگهای اونیکس هستند طبیعتا این سنگها قیمتهای مختلفی دارند. قصد ما بررسی قیمت سنگهای اونیکس ایرانی در بازارهای جهانی است. البته برخی از کشورهای دیگر برای به چالش کشیدن قیمت سنگهای اونیکس ایرانی در بازارهای جهانی، قیمتهای ارزانتری را به مشتریان خود پیشنهاد می کنند.
متاسفانه این شرایط روی علاقه به خرید سنگهای اونیکس ایرانی تاثیر بدی داشته است. شخصا معتقد هستم که بیشتر قیمتهای ما به هیچ وجه قابل رقابت در بازارهای جهانی نیست.
دلایل فراوانی برای این موضوع وجود دارد. حتما در مطالب آینده تلاش می کنیم تا پیرامون این موضوع بیشتر توضیح دهیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما